• WSZYSTKIE
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

3. Do czego to…? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Autor: Katarzyna Druczak

Dodano: 16 maja 2022

Cel główny: przygotowanie uczniów do posługiwania się przyborami i urządzeniami w sposób twórczy i niekonwencjonalny.
Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • wymienia przykładowe przybory i narzędzia potrzebne do wykonania określonych zadań,
  • potrafi podać pomysły na niekonwencjonalne i twórcze wykorzystanie wskazanych przedmiotów.

Metody pracy:

  • praca w grupach,
  • bank pomysłów,
  • dyskusja.

Środki dydaktyczne:

  • tablica/flipchart,
  • arkusze papieru flipchart – 5 arkuszy,
  • Zadania do wykonania (załącznik nr 1 – dla prowadzącego do pocięcia),
  • koperty z kompletami pociętych pasków papieru (jedna dla każdej grupy),
  • przedmioty: doniczka, klamerka, pudełko po zapałkach, chochla, kartka A4 – do wykorzystania w ćwiczeniu nr 2,
  • karteczki samoprzylepne – 5 dla każdego ucznia,
  • pisaki.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: posługuje się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy IV-VI

Aktualnie przeglądasz

Czerwiec 2022 - Nr 34
DQ