- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
3. Do czego to…? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Cel główny: przygotowanie uczniów do posługiwania się przyborami i urządzeniami w sposób twórczy i niekonwencjonalny.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wymienia przykładowe przybory i narzędzia potrzebne do wykonania określonych zadań,
- potrafi podać pomysły na niekonwencjonalne i twórcze wykorzystanie wskazanych przedmiotów.
Metody pracy:
- praca w grupach,
- bank pomysłów,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart,
- arkusze papieru flipchart – 5 arkuszy,
- Zadania do wykonania (załącznik nr 1 – dla prowadzącego do pocięcia),
- koperty z kompletami pociętych pasków papieru (jedna dla każdej grupy),
- przedmioty: doniczka, klamerka, pudełko po zapałkach, chochla, kartka A4 – do wykorzystania w ćwiczeniu nr 2,
- karteczki samoprzylepne – 5 dla każdego ucznia,
- pisaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: posługuje się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Czerwiec 2022 - Nr 34