Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI. Cel główny: określanie swoich mocnych stron i umiejętności. Cele szczegółowe, uczeń:
- wymienia swoje mocne strony i umiejętności,
- wyjaśnia ich znaczenie w planowaniu swojej przyszłości,
- podejmuje próbę zaplanowania rozwoju swoich zasobów.
Metody pracy:
- gra dydaktyczna,
- praca w grupach,
- autorefleksja,
- rozmowa kierowana.
Środki dydaktyczne:
- Karty umiejętności (załącznik nr 1 – po jednym zestawie kart dla każdej 4-osobowej grupy),
- puste karty wielkości Kart umiejętności (po kilka sztuk dla każdej grupy),
- przybory do pisania.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: określa własne zainteresowania i uzdolnienia oraz kompetencje, wskazuje swoje mocne strony oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).