2. Co kryje „P”? Scenariusz zajęć dla uczniów klas I-III
Cel główny: poznawanie specyfiki pracy w przykładowych zawodach, których nazwa rozpoczyna się na literę „P”.Cele szczegółowe:Uczeń:
wymienia zawody rozpoczynające się na literę „P”,
wymienia narzędzia, atrybuty pracy w tych zawodach,
opisuje podstawową specyfikę pracy w tych zawodach,
omawia ich znaczenie w codziennym życiu.
Metody pracy:
rozmowa kierowana,
zgadywanka,
praca w grupach,
praca indywidualna,
ekspresja plastyczna,
prezentacja.
Środki dydaktyczne:
kubek z niewielką ilością mleka,
pędzel,
pieprzniczka z pieprzem,
niewielka przesłona,
kartki A4 (tyle, ile jest kilkuosobowych grup i jedna dla nauczyciela),
Co kryje „P”? (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia),
przybory do pisania,
kredki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach, omawia znaczenie zaangażowania różnych zawodów w kształt otoczenia, w którym funkcjonuje, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).