klasy VII-VIII

10. Pytania i odpowiedzi milowe?

Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII. Cel główny: ustalenie listy pytań, na które warto odpowiedzieć przed podjęciem decyzji edukacyjno-zawodowej. Cele szczegółowe, uczeń:

  • potrafi określić pytania, na które powinien sobie odpowiedzieć przed pojęciem decyzji edukacyjnej,
  • potrafi przeanalizować możliwe dodatkowe pytania na podstawie zaproponowanych,
  • potrafi określić wpływ czynników wewnętrznych i zewnętrznych na odpowiedzi,
  • potrafi znaleźć osoby, które na te pytania pomogą mu odpowiedzieć.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).

Środki dydaktyczne:

  • stoper do mierzenia czasu (może być smartfon z aplikacją stopera),
  • Karty pytań (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
  • Karta odpowiedzi (załącznik nr 2 – dwie sztuki dla każdego ucznia),
  • Karty czynników (załącznik nr 3 – dla każdego ucznia),
  • Przykładowe rozmieszczenie elementów na stole (załącznik nr 3 – dla nauczyciela),
  • kartka papieru dla każdego ucznia,
  • nożyczki,
  • mazaki.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Karta pracy jest przeznaczona do pracy indywidualnej i grupowej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń planuje ścieżkę edukacyjno-zawodową, uwzględniając konsekwencje podjętych wyborów, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

12. To samo, a jednak inaczej – informatyk czy programista? Cz. 2

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII-VIII, uczeń wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów oraz charakteryzuje wybrane zawody, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz. U. z 2019 r. poz. 325).