- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
9. Czy odróżniam? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Cel główny: analizowanie informacji na temat różnych zawodów oraz charakteryzowanie wybranych
zawodów. Cele szczegółowe, uczeń:
- charakteryzuje wybrane zawody,
- wskazuje różnice między podobnymi zawodami,
- wskazuje źródła informacji o zawodach.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- puzzle,
- praca w grupach,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- Czy odróżniam? (załącznik nr 1 – pocięty i umieszczony w osobnych kopertach odpowiednio):
- koperta 1 – zestaw 1 (piekarz - cukiernik),
- koperta 2 – zestaw 2 (elektryk - elektronik),
- koperta 3 (psycholog - psychiatra) – po jednym zestawie dla każdej z grup,
- nożyczki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów oraz charakteryzuje wybrane zawody, uwzględniając kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz możliwości ich uzyskiwania, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Marzec 2022 - Nr 31