- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
8. Czy wystarczy być „w czepku urodzonym”? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII
Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII. Cel główny: planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej z uwzględnieniem konsekwencji dokonanych wyborów. Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozwija krytyczne myślenie,
- ocenia sytuację swojego rówieśnika,
- identyfikuje niezbędne kompetencje w planowaniu kariery,
- tworzy alternatywne kariery,
- doskonali autoprezentację,
- współpracuje w grupie.
Metody:
- Metoda sześciu myślowych kapeluszy de Bono,
- praca w grupach,
- autoprezentacja,
- dyskusja kierowana.
Środki dydaktyczne:
- projektor/tv, biała tablica,
- flipchart,
- arkusz papieru dla każdej z sześciu grup,
- markery/flamastry,
- Historia nie-świętego Mikołaja (załącznik nr 1 – po jednym dla każdej grupy),
- Myślenie metodą sześciu kapeluszy (załącznik nr 2 – do wyświetlenia na projektorze lub TV).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Luty 2022 - Nr 30