• WSZYSTKIE
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

8. Czy wystarczy być „w czepku urodzonym”? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII

Autor: Joanna Gajdzińska

Dodano: 15 stycznia 2022

Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII.  Cel główny: planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej z uwzględnieniem konsekwencji dokonanych wyborów. Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • rozwija krytyczne myślenie,
  • ocenia sytuację swojego rówieśnika,
  • identyfikuje niezbędne kompetencje w planowaniu kariery,
  • tworzy alternatywne kariery,
  • doskonali autoprezentację,
  • współpracuje w grupie.

Metody:

  • Metoda sześciu myślowych kapeluszy de Bono,
  • praca w grupach,
  • autoprezentacja,
  • dyskusja kierowana.

Środki dydaktyczne:

  • projektor/tv, biała tablica,
  • flipchart,
  • arkusz papieru dla każdej z sześciu grup,
  • markery/flamastry,
  • Historia nie-świętego Mikołaja (załącznik nr 1 – po jednym dla każdej grupy),
  • Myślenie metodą sześciu kapeluszy (załącznik nr 2 – do wyświetlenia na projektorze lub TV).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Luty 2022 - Nr 30
DQ30