- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
9. Mistrz i uczeń w Design Thinking. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII. Cele główne:
- analizowanie oferty szkół ponadpodstawowych pod względem możliwości dalszego kształcenia,
- analizowanie kryteriów rekrutacyjnych do szkół ponadpodstawowych w kontekście rozpoznania własnych zasobów.
Cele szczegółowe: Uczeń:
- analizuje oferty szkół ponadpodstawowych i kryteria rekrutacyjne,
- rozwiązuje złożony problem,
- pracuje projektowo,
- proponuje rozwiązania,
- współpracuje w zespole.
Metody:
- elementy Design Thinking (Myślenia Projektowego),
- elementy parateatralne (wchodzenie w role),
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- miniwykład.
Środki dydaktyczne:
- projektor/tv, biała tablica,
- Schemat Design Thinking (załącznik nr 1 – do wyświetlenia),
- Lista szkół ponadpodstawowych środowiska lokalnego (załącznik nr 2 – do przygotowania przez nauczyciela
- indywidualnie w zależności od lokalnej oferty),
- Karta pracy dla Ucznia Senseia (załącznik nr 3 – do skopiowania dla połowy uczniów w klasie),
- Karta pracy Senseia (załącznik nr 4 – do skopiowania dla drugiej połowy uczniów w klasie).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: analizuje oferty szkół ponadpodstawowych i szkół wyższych pod względem możliwości dalszego kształcenia, korzystając z dostępnych źródeł informacji; analizuje kryteria rekrutacyjne do szkół ponadpodstawowych w kontekście rozpoznania własnych zasobów; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy