- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
10. Turystyka… jeszcze nie kosmiczna… Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Cel główny: analizowanie informacji na temat zawodów z branży turystycznej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- charakteryzuje zawody technika turystyki na obszarach wiejskich i technika organizacji turystyki,
- wymienia kwalifikacje, możliwości ich uzyskiwania oraz ścieżki kształcenia w tych zawodach,
- wskazuje źródła wiedzy o tych zawodach.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- praca w grupach,
- zgadywanka,
- praca indywidualna,
- psychozabawa.
Środki dydaktyczne:
- Zgadnij kim jestem? (załącznik nr 1 – po jednym dla każdej czteroosobowej grupy),
- Psychozabawa: Czy zawody z branży turystycznej pasują do mnie? (załącznik nr 2 – po jednym dla każdego ucznia),
- przybory do pisania.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Opcjonalnie – jeśli uczniowie mają trudność w tłumaczeniu stwierdzeń, doradca lub nauczyciel języka angielskiego może tłumaczyć poszczególne zwroty, a uczniowie po kolei wypełniają kwestionariusz.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII-VIII, uczeń: wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów oraz charakteryzuje wybrane zawody, uwzględniając kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz możliwości ich uzyskiwania, załącznik nr 3 do rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego
(Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy