8. Prawdy, półprawdy i mity. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Cel główny: wyszukiwanie i analizowanie informacji na temat zawodów oraz charakteryzowanie wybranych zawodów.Cele szczegółowe:Uczeń:
analizuje informacje na dany temat,
poznaje zawody niszowe,
dzieli się wiedzą,
współpracuje w grupie,
prezentuje temat na forum.
Metody:
praca w grupie,
gra,
tutoring.
Środki dydaktyczne:
projektor, tablica,
jeden pionek dla każdej grupy (na 30 uczniów – 6 pionków),
Plansza do gry (załącznik nr 1 – 6 kopii, po jednej dla każdej z grup do pobrania ze strony
www.doradztwoszkolne.pl),
Zestaw do gry nr I. Pytania i zadania (załącznik nr 1a, 3 kopie – po jednej dla każdej z grup),
Poprawne odpowiedzi do zestawu do gry I (załącznik nr 1b – dla każdego lidera),
Zestaw do gry nr II. Pytania i zadania (załącznik nr 2a, 3 kopie – po jednej dla każdej z grup),
Poprawne odpowiedzi do Zestawu do gry nr II (załącznik nr 2b – dla każdego lidera),
Informacje zawodowe – Zestaw do gry nr I (załącznik nr 3 – do wyświetlenia na tablicy),
Informacje zawodowe – Zestaw do gry nr II (załącznik nr 4 – do wyświetlenia na tablicy).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.