- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
11. „Myślę, więc jestem” – w poszukiwaniu fundamentów wiedzy edukacyjno-zawodowej. Karta pracy dla uczniów klas VII–VIII
Cel główny: znalezienie przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł. Cele szczegółowe, uczeń:
- analizuje i nazywa swoje mocne strony,
- określa wartości osobiste i zawodowe,
- analizuje znaczenie doświadczania pracy,
- kreuje pozytywny wizerunek własnego sukcesu zawodowego,
- pobudza krytyczne myślenie.
Metody:
- praca indywidualna,
- heureza z wykorzystaniem narzędzia Kafle świadomości edukacyjno-zawodowej.
Środki dydaktyczne:
- projektor/tv,
- biała tablica/ściana,
- Kafle świadomości edukacyjno-zawodowej – pytania/polecenia nauczyciela (załącznik nr 1 – do odczytania i wyświetlenia na tablicy),
- Kafle świadomości edukacyjno-zawodowej (załącznik nr 2 – do wydrukowania dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Karta pracy przeznaczona jest do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Marzec 2022 - Nr 31