- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
2. Co kryje „P”? Scenariusz zajęć dla uczniów klas I-III
Cel główny: poznawanie specyfiki pracy w przykładowych zawodach, których nazwa rozpoczyna się na literę „P”.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wymienia zawody rozpoczynające się na literę „P”,
- wymienia narzędzia, atrybuty pracy w tych zawodach,
- opisuje podstawową specyfikę pracy w tych zawodach,
- omawia ich znaczenie w codziennym życiu.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- zgadywanka,
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- ekspresja plastyczna,
- prezentacja.
Środki dydaktyczne:
- kubek z niewielką ilością mleka,
- pędzel,
- pieprzniczka z pieprzem,
- niewielka przesłona,
- kartki A4 (tyle, ile jest kilkuosobowych grup i jedna dla nauczyciela),
- Co kryje „P”? (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia),
- przybory do pisania,
- kredki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach, omawia znaczenie zaangażowania różnych zawodów w kształt otoczenia, w którym funkcjonuje, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy