1. Co wspólnego ma praca z pieniędzmi? Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III
Cel główny: określanie znaczenia pracy w życiu człowieka.Cele szczegółowe:Uczeń:
określa, jakie funkcje pełni pieniądz,
wskazuje związek pomiędzy pracą a zarabianiem pieniędzy,
opisuje, czym jest praca i jakie ma znaczenie w życiu człowieka,
wykonuje pracę plastyczną na temat wymarzonej pracy.
Metody pracy:
dyskusja,
praca w parach,
frotaż,
gra dydaktyczna,
rozmowa kierowana,
praca indywidualna,
ekspresja plastyczna.
Środki dydaktyczne:
woreczek z monetami o różnych nominałach,
tablica,
Pieniężne memory (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia, do wycięcia),
ołówki/kredki,
nożyczki,
Może tu będę pracował… (załącznik nr 2 – po jednym dla każdego ucznia),
różne materiały sypkie, np. herbata, piasek, kasza, ryż, sól gruboziarnista, mak,
klej.
Przewidywany czas realizacji: 2 × 45 min.