6. Czy warto współpracować? Scenariusz zajęć uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupie i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: porównuje własne zasoby i preferencje z wymaganiami rynku pracy i oczekiwaniami pracodawców, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny: analizowanie znaczenia współpracy w życiu każdego człowieka z uwzględnieniem pracy zawodowej. Cele szczegółowe:
Uczeń:
określa, co sprzyja dobrej współpracy, a co ją utrudnia,
wymienia, w jakich czynnościach codziennego życia realizowana jest współpraca,
wyjaśnia, dlaczego warto doskonalić umiejętność współpracy,
określa wstępnie swoje wyobrażenia na temat możliwości pracy indywidualnej lub w zespole,
współpracuje w grupie.
Metody pracy:
indywidualna – autorefleksja,
praca w grupach,
rozmowa kierowana.
Środki dydaktyczne:
komputer, rzutnik,
grafika do wyświetlenia ze strony portalu Publiczne Służby Zatrudnienia (strona 83) kup_7.p65 (praca.gov.pl)
koperty – jedna na grupę,
Układanka (załącznik nr 1 – jeden na grupę do pocięcia),
Wespół w zespół (załącznik nr 2 – jeden na grupę),
Nazwy zawodów (załącznik nr 3 – do pocięcia),
przybory do pisania/markery,
tablica.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.