- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
5. Poczucie własnej wartości. O co chodzi? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wskazuje swoje mocne strony oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia, Załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny: przygotowanie uczniów do dostrzegania zagadnień związanych z poczuciem własnej wartości.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wyjaśnia termin: poczucie własnej wartości,
- określa poczucie wartości własnej osoby.
Metody pracy:
- bank pomysłów,
- plakat,
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- flipchart,
- 5 arkuszy papieru flipchart z pytaniami – gotowe do rozwieszenia w sali,
- arkusz papieru flipchart – jeden dla prowadzącego i dla każdej grupy (w dwóch ćwiczeniach),
- Jakie mam poczucie własnej wartości? (załącznik nr 1 – jeden egzemplarz dla każdego ucznia),
- masa mocująca,
- pisaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Grudzień 2022 - Nr 40