• WSZYSTKIE
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

5. Poczucie własnej wartości. O co chodzi? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Autor: Katarzyna Druczak

Dodano: 12 listopada 2022
4DQ 0040_page-0021

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wskazuje swoje mocne strony oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia, Załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny: przygotowanie uczniów do dostrzegania zagadnień związanych z poczuciem własnej wartości.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • wyjaśnia termin: poczucie własnej wartości,
  • określa poczucie wartości własnej osoby.

Metody pracy:

  • bank pomysłów,
  • plakat,
  • praca w grupach,
  • praca indywidualna,
  • dyskusja.

Środki dydaktyczne:

  • flipchart,
  • 5 arkuszy papieru flipchart z pytaniami – gotowe do rozwieszenia w sali,
  • arkusz papieru flipchart – jeden dla prowadzącego i dla każdej grupy (w dwóch ćwiczeniach),
  • Jakie mam poczucie własnej wartości? (załącznik nr 1 – jeden egzemplarz dla każdego ucznia),
  • masa mocująca,
  • pisaki.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy IV-VI

Aktualnie przeglądasz

Grudzień 2022 - Nr 40
40