- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
5. Planuję zgodnie z potrzebami. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Cel główny: przygotowanie uczniów do projektowania zadań zgodnie z ich potrzebami.
Cele szczeg ół owe:
Ucze ń :
- omawia krótko kroki postępowania w metodzie Design Thinking,
- przygotowuje projekt rozwiązania wybranej sytuacji problemowej.
Metody pracy:
- bank pomysłów,
- elementy Design Thinking,
- plakat,
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- dyskusja.
Ś rodki dydaktyczne:
- arkusze papieru flipchart (2 dla prowadzącego i jeden dla każdej grupy),
- Etapy Design Thinking (załącznik nr 1 – jedna koperta z pociętymi kartonikami dla każdej grupy),
- karta pracy Krok po kroku (załącznik nr 2 – jeden dla każdej grupy),
- klej – jeden dla każdej grupy,
- kartki A4 – jedna dla każdej grupy,
- masa mocująca,
- pisaki.
Przewidywany czas realizacji: 90 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
6 Informacje o etapach Design Thinking zostały zaczerpnięte z artykułu Metoda Design Thinking w doradztwie zawodowym w niniejszym numerze.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Styczeń 2023 - Nr 41