Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas IV-VI. Cel główny: przygotowanie uczniów do opisywania, czym jest praca i jakie ma znaczenie w życiu człowieka. Cele szczegółowe, uczeń:
- opowiada o tym, czym jest praca,
- określa znaczenie pracy w życiu człowieka.
Metody pracy:
- praca w grupie,
- praca zespołowa,
- praca indywidualna,
- plakat,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart,
- Tematy (załącznik nr 1 – jeden komplet do pocięcia),
- Moje spostrzeżenia na temat pracy (załącznik nr 2 – jeden egzemplarz dla każdego ucznia),
- arkusze papieru typu flipchart – jeden dla nauczyciela, jeden dla każdej grupy,
- masa mocująca,
- karteczki samoprzylepne – dwie dla każdego ucznia,
- pisaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz przeznaczony jest do pracy grupowej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: opisuje, czym jest praca i jakie ma znaczenie w życiu człowieka, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).