- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
5. Z jak zainteresowania
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas IV-VI. Cel główny: rozwijanie umiejętności określania swoich zainteresowań oraz możliwości wykorzystania ich w różnych dziedzinach życia. Cele szczegółowe, uczeń:
- identyfikuje i nazywa różne rodzaje zainteresowań,
- opisuje swoje zainteresowania,
- wyjaśnia ich znaczenie w planowaniu swojej przyszłości,
- określa, jak i gdzie może rozwijać i doskonalić swoje zainteresowania.
Metody pracy:
- dyskusja,
- rozmowa kierowana,
- autorefleksja,
- praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
- Nasze zainteresowania (załącznik nr 1 – po 1 sztuce dla każdej grupy),
- przybory do pisania,
- kredki lub flamastry (dla każdej grupy).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: określa własne zainteresowania i uzdolnienia oraz kompetencje, wskazuje swoje mocne strony oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy