• WSZYSTKIE
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

5. Z jak zainteresowania

Autor: Agnieszka Kośkiewicz

Dodano: 22 lipca 2021

Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas IV-VI. Cel główny: rozwijanie umiejętności określania swoich zainteresowań oraz możliwości wykorzystania ich w różnych dziedzinach życia. Cele szczegółowe, uczeń:

  • identyfikuje i nazywa różne rodzaje zainteresowań,
  • opisuje swoje zainteresowania,
  • wyjaśnia ich znaczenie w planowaniu swojej przyszłości,
  • określa, jak i gdzie może rozwijać i doskonalić swoje zainteresowania.

Metody pracy:

  • dyskusja,
  • rozmowa kierowana,
  • autorefleksja,
  • praca w grupach.

Środki dydaktyczne:

  • Nasze zainteresowania (załącznik nr 1 – po 1 sztuce dla każdej grupy),
  • przybory do pisania,
  • kredki lub flamastry (dla każdej grupy).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: określa własne zainteresowania i uzdolnienia oraz kompetencje, wskazuje swoje mocne strony oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy IV-VI

Aktualnie przeglądasz

Sierpień 2021 - Nr 24
Numer 24 magazynu Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej