4. Więcej, mniej, inaczej
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII. Cel główny: przygotowanie uczniów do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych.
Cele szczegółowe, uczeń:
poznaje metodę odkrywania nowych działań w drodze do osiągnięcia celu,
określa, czego powinien robić mniej lub więcej, żeby trafnie podjąć decyzję edukacyjno-zawodową,
wskazuje, co powinien zacząć i przestać robić, aby trafnie podjąć decyzję edukacyjno-zawodową,
określa, co powinien robić inaczej, podejmując decyzje dotyczące swojej przyszłości.
Metody pracy:
metoda 5Q,
praca w grupach,
wirujące plakaty,
dyskusja grupowa,
praca na forum.
Środki dydaktyczne:
markery (w pięciu kolorach),
5 dużych arkuszy papieru (po 1 sztuce dla każdej grupy),
Przewidywany czas realizacji: 45 min.