- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
8. Z nauką przez życie
Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI. Cel główny: poznawanie znaczenia procesu uczenia się i jego związku w pracy w przykładowych zawodach. Cele szczegółowe, uczeń:
- określa znaczenie uczenia się,
- podaje sposoby zdobywania wiedzy i umiejętności,
- poznaje związek pomiędzy zdobywaniem wiedzy i umiejętności a zawodami wykonywanymi w przyszłości,
- określa korzyści z uczenia się.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- praca w grupach,
- dyskusja kierowana.
Środki dydaktyczne:
- Czego szczególnie powinien się uczyć…? (załącznik nr 1 – dla każdej 3–4-osobowej grupy do pobrania ze strony www.doradztwoszkolne.pl),
- przybory do pisania.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz przeznaczony jest do pracy z grupą przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wskazuje różne sposoby zdobywania wiedzy, korzystając ze znanych mu przykładów, oraz omawia swój indywidualny sposób nauki, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Wrzesień 2021 - Nr 26