• WSZYSTKIE
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

8. Z nauką przez życie

Autor: Agnieszka Kośkiewicz

Dodano: 18 sierpnia 2021

Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI. Cel główny: poznawanie znaczenia procesu uczenia się i jego związku w pracy w przykładowych zawodach. Cele szczegółowe, uczeń:

  • określa znaczenie uczenia się,
  • podaje sposoby zdobywania wiedzy i umiejętności,
  • poznaje związek pomiędzy zdobywaniem wiedzy i umiejętności a zawodami wykonywanymi w przyszłości,
  • określa korzyści z uczenia się.

Metody pracy:

  • rozmowa kierowana,
  • praca w grupach,
  • dyskusja kierowana.

Środki dydaktyczne:

  • Czego szczególnie powinien się uczyć…? (załącznik nr 1 – dla każdej 3–4-osobowej grupy do pobrania ze strony www.doradztwoszkolne.pl),
  • przybory do pisania.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Scenariusz przeznaczony jest do pracy z grupą przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wskazuje różne sposoby zdobywania wiedzy, korzystając ze znanych mu przykładów, oraz omawia swój indywidualny sposób nauki, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy IV-VI

Aktualnie przeglądasz

Wrzesień 2021 - Nr 26
Numer 25 magazynu Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej