• WSZYSTKIE
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

7. Po nitce do kłębka. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Autor: Joanna Gajdzińska

Dodano: 15 kwietnia 2022

Cel główny: rozpoznawanie swoich możliwości i ograniczeń w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnianie ich w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • poszukuje informacji,
  • nazywa zawody,
  • współpracuje w zespole,
  • rozwija umiejętność myślenia symbolicznego.

Metody pracy:

  • heureza,
  • przekład intersemiotyczny,
  • giełda pomysłów/burza mózgów,
  • praca indywidualna,
  • praca w grupie,
  • miniwykład.

Środki dydaktyczne:

  • projektor/tv, biała tablica,
  • smartfon/ komputer (dla każdego ucznia),
  • Myślenie symboliczne (załącznik nr 1 – do wyświetlenia na tablicy),
  • Po nitce do kłębka (załącznik nr 2 – po jednym egzemplarzu dla każdego ucznia).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w grupie przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Myślenie symboliczne – służy przedstawianiu rzeczywistości poprzez pojęcia symboliczne jak słowa, gesty, znaki.

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Maj 2022 - Nr 33
33