- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
7. Po nitce do kłębka. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Cel główny: rozpoznawanie swoich możliwości i ograniczeń w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnianie ich w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- poszukuje informacji,
- nazywa zawody,
- współpracuje w zespole,
- rozwija umiejętność myślenia symbolicznego.
Metody pracy:
- heureza,
- przekład intersemiotyczny,
- giełda pomysłów/burza mózgów,
- praca indywidualna,
- praca w grupie,
- miniwykład.
Środki dydaktyczne:
- projektor/tv, biała tablica,
- smartfon/ komputer (dla każdego ucznia),
- Myślenie symboliczne (załącznik nr 1 – do wyświetlenia na tablicy),
- Po nitce do kłębka (załącznik nr 2 – po jednym egzemplarzu dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w grupie przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Myślenie symboliczne – służy przedstawianiu rzeczywistości poprzez pojęcia symboliczne jak słowa, gesty, znaki.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy