Skorzystaj ze scenariuszy zajęć do realizowania doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych. Scenariusze zostały opracowane z uwzględnieniem treści programowych określonych przez MEN dla poszczególnych typów szkół.

Poznawanie własnych zasobów. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas szkół ponadpodstawowych: 2. Świat zawodów i rynek pracy, 2.4: uczeń: konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy; załącznik nr 4, nr 5 i nr 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego. Cele główne: wyposażenie ucznia w wiedzę dotyczącą własnych predyspozycji osobowościowych i ograniczeń zdrowotnych, uświadomienie uczniowi związku istniejącego pomiędzy predyspozycjami a możliwą ścieżką kariery zawodowej. Cele szczegółowe: Uczeń: zna specyfikę zawodów oraz ograniczenia wynikające ze stanu zdrowia stanowiące przeciwskazanie do ich wykonania, potrafi scharakteryzować grupy zawodów właściwe dla posiadanych predyspozycji, wskazuje swoje mocne i słabe strony w kontekście planowanych form wykonywania pracy zawodowej. Metody pracy: indywidualna, dyskusja, burza mózgów. Środki dydaktyczne: Moje plany i sukcesy (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia), Tabela – SWOT (załącznik nr 2 – po jednym dla każdego ucznia), długopisy, tablica, kreda. Przewidywany czas realizacji: 45 min. »

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 65

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 65
Dostępny w wersji elektronicznej