Moja przyszłość zawodowa a oczekiwania pracodawców. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla liceów ogólnokształcących i techników: uczeń konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
- konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- określa cele i plany edukacyjno-zawodowe, uwzględniając własne zasoby,
- określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji,
- wie, czym są kompetencje transwersalne i rozumie ich rolę w planowaniu swojej kariery edukacyjno-zawodowej.
Metody pracy:
- praca grupowa,
- praca indywidualna,
- burza mózgów,
- mini wykład,
- mapa myśli.
Środki dydaktyczne:
- flipchart i pisaki,
- kartki,
- kartki samoprzylepne,
- monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
- Oczekiwania pracodawców na fotografii (załącznik nr 1),
- Przykłady ofert pracy wraz z oczekiwaniami pracodawców (załącznik nr 2),
- Wybrane kompetencje transwersalne (przekrojowe) (załącznik nr 3).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej