Moja przyszłość zawodowa a oczekiwania pracodawców. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Dodano: 16 lipca 2023

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla liceów ogólnokształcących i techników: uczeń konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

Cel główny:

  • konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • określa cele i plany edukacyjno-zawodowe, uwzględniając własne zasoby,
  • określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji,
  • wie, czym są kompetencje transwersalne i rozumie ich rolę w planowaniu swojej kariery edukacyjno-zawodowej.

Metody pracy:

  • praca grupowa,
  • praca indywidualna,
  • burza mózgów,
  • mini wykład,
  • mapa myśli.

Środki dydaktyczne:

  • flipchart i pisaki,
  • kartki,
  • kartki samoprzylepne,
  • monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
  • Oczekiwania pracodawców na fotografii (załącznik nr 1),
  • Przykłady ofert pracy wraz z oczekiwaniami pracodawców (załącznik nr 2),
  • Wybrane kompetencje transwersalne (przekrojowe) (załącznik nr 3).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Doradca zawodowy i coach kariery, trener zmiany, certyfikowany projektant kariery metodologii „CareerDesign”. Absolwentka programu rozwoju i treningu kompetencji „Master Class Doradcy Kariery – Trening Budowania Mocy”. Specjalista Obrazkowego Testu Zawodów BBT (tzw. Test Achtnicha), projekcyjnej metody wyjaśniania skłonności zawodowych. Absolwentka UJ na Wydziale Historycznym.
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowa

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej