Skorzystaj ze scenariuszy zajęć do realizowania doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych. Scenariusze zostały opracowane z uwzględnieniem treści programowych określonych przez MEN dla poszczególnych typów szkół.
Pozytywne myślenie o własnych zasobach. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla szkół ponadpodstawowych, poznawanie własnych zasobów, analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej, załącznik nr 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. Cel główny: rozwijanie umiejętności pozytywnego myślenia. Cele szczegółowe: Uczeń: charakteryzuje czynniki, które wpływają na pozytywne myślenie, rozwija umiejętność dbania o pozytywne myślenie, rozumie rolę pozytywnego myślenia w życiu zawodowym, rozwija empatię. Metody pracy: praca indywidualna, praca w parach, miniwykład. Środki dydaktyczne: Moje sposoby na pozytywne myślenie (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia), Pozytywny list (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia), długopisy. Przewidywany czas realizacji: 45 min. »
Autoanaliza mocnych stron. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego uczniów branżowej szkoły I stopnia, uczeń: sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy, załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego. Cel główny: analizowanie swoich mocnych stron w odniesieniu do wybranych zawodów. Cele szczegółowe: Uczeń: podaje przykłady mocnych stron, które może mieć człowiek, potrafi określić swoje mocne strony, podaje przykłady zawodów, podczas wykonywania których mógłby wykorzystać swoje mocne strony, wyjaśnia, w jaki sposób można odkrywać swoje mocne strony oraz je pielęgnować, doskonalić. Metody pracy: praca indywidualna, praca w parach, autorefleksja. Środki dydaktyczne: Moje mocne strony (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia), Zawody (załącznik nr 2 – po jednym dla każdego ucznia), przybory do pisania, komputer z rzutnikiem, tablica, markery. Przewidywany czas realizacji: 45 min. »
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 72
