Czy charakter jest moim zasobem? Scenariusz zajęć dla uczniów szkoły ponadpodstawowej
Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego uczniów branżowych szkół I stopnia, uczeń sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy, załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny: analiza własnych zasobów związanych z charakterem.
Cele szczegółowe:
- wskazanie własnych cech charakteru,
- analiza własnych cech charakteru pod kątem postrzegania ich jako najatrakcyjniejsze,
- prezentacja/wizualizacja postaci, które takie cechy posiada,
- analiza postaci pod kątem posiadania hipotetycznych cech charakteru,
- zastosowanie informacji zwrotnej do odkrywania nieuświadomionych cech charakteru.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
- komputer, tablet lub telefon z przeglądarką internetową z dostępem do Internetu – dla każdego ucznia
- link do strony internetowej z The Character Creator – Build visually stunning avatars: https://charactercreator.org/
- Moje cechy charakteru (załącznik nr 1 – jeden egzemplarz dla każdego ucznia),
- Jakie widzę cechy charakteru? (załącznik nr 2 – jeden egzemplarz dla każdego ucznia),
Przewidywany czas realizacji: 45 minut.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 64
Dostępny w wersji elektronicznej