Zawodowy savoir vivre. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz zajęć do pracy indywidualnej i w grupach dla uczniów pierwszej klasy szkoły ponadpodstawowej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas szkół branżowych I stopnia, uczeń: przygotowuje się do zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej, załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny
poznanie prawidłowych zasad zachowania się w pracy
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zauważenie związku pomiędzy kulturą osobistą, a postrzeganiem nas przez innych,
- zdefiniowanie właściwych zachowań między ludźmi,
- określenie niezbędnych zasad właściwego zachowania się w pracy.
Metody pracy:
- mini wykład,
- praca w grupie,
- sortowanie,
- praca indywidualna,
- odgrywanie ról,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- Pukanie i przepuszczanie w drzwiach (załącznik nr 1),
- Witanie i przedstawianie się (załącznik nr 2),
- Dress code (załącznik nr 3),
- Telefon i netykieta (załącznik nr 4),
Inne zasady (załącznik nr 5).
Przewidywany czas realizacji: 90 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej