Koniec szkoły to koniec uczenia się? Korzyści płynące z Lifelong learning. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla liceów ogólnokształcących i techników: uczeń określa korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym; w kontekście zawodów przyszłości i zmian na rynku pracy, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
Uczeń:
- określa korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- określa cele i plany edukacyjno-zawodowe, uwzględniając własne zasoby,
- określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji,
- korzysta ze źródeł informacji dotyczących dalszego kształcenia formalnego, pozaformalnego i nieformalnego,
- wskazuje możliwości kontynuowania nauki.
Metody pracy:
- praca grupowa,
- praca zespołowa,
- praca indywidualna,
- burza mózgów,
- dyskusja,
- rozmowa kierowana,
- mini wykład.
Środki dydaktyczne:
- flipchart i pisaki,
- kartki,
- zwiastun filmu „The Intern”, https://www.youtube.com/watch?v=qW43-tU6LLU
- kartki samoprzylepne,
- monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
- Retrospekcja i wizja twojego rozwoju edukacyjno-zawodowego – kwestionariusz (załącznik nr 1)
- Historia Anny i Rafała – case study (załącznik nr 2),
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej