Pozytywne myślenie o własnych zasobach. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Marta Koch-Kozioł

Autor: Marta Koch-Kozioł

Dodano: 4 kwietnia 2023

Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla szkół ponadpodstawowych, poznawanie własnych zasobów, analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej, załącznik nr 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r.

Cel główny: rozwijanie umiejętności pozytywnego myślenia.
Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • charakteryzuje czynniki, które wpływają na pozytywne myślenie,
  • rozwija umiejętność dbania o pozytywne myślenie,
  • rozumie rolę pozytywnego myślenia w życiu zawodowym,
  • rozwija empatię.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca w parach,
  • miniwykład.

Środki dydaktyczne:

  • Moje sposoby na pozytywne myślenie (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
  • Pozytywny list (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia),
  • długopisy.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 68% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowa

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej