Autoanaliza mocnych stron. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Autor: Edyta Załoga

Dodano: 3 kwietnia 2023

Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego uczniów branżowej szkoły I stopnia, uczeń: sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy, załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

Cel główny: analizowanie swoich mocnych stron w odniesieniu do wybranych zawodów.
Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • podaje przykłady mocnych stron, które może mieć człowiek,
  • potrafi określić swoje mocne strony,
  • podaje przykłady zawodów, podczas wykonywania których mógłby wykorzystać swoje mocne strony,
  • wyjaśnia, w jaki sposób można odkrywać swoje mocne strony oraz je pielęgnować, doskonalić.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca w parach,
  • autorefleksja.

Środki dydaktyczne:

  • Moje mocne strony (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia),
  • Zawody (załącznik nr 2 – po jednym dla każdego ucznia),
  • przybory do pisania,
  • komputer z rzutnikiem,
  • tablica, markery.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 51% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowa

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej