Autoanaliza mocnych stron. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego uczniów branżowej szkoły I stopnia, uczeń: sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy, załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny: analizowanie swoich mocnych stron w odniesieniu do wybranych zawodów.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- podaje przykłady mocnych stron, które może mieć człowiek,
- potrafi określić swoje mocne strony,
- podaje przykłady zawodów, podczas wykonywania których mógłby wykorzystać swoje mocne strony,
- wyjaśnia, w jaki sposób można odkrywać swoje mocne strony oraz je pielęgnować, doskonalić.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- autorefleksja.
Środki dydaktyczne:
- Moje mocne strony (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia),
- Zawody (załącznik nr 2 – po jednym dla każdego ucznia),
- przybory do pisania,
- komputer z rzutnikiem,
- tablica, markery.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej