Wartości zawodowe jako podstawa indywidualnej ścieżki kariery. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas szkół ponadpodstawowych, uczeń: określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową; załączniki nr 4, 5, 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
- zdobycie umiejętności określania listy wartości zawodowych,
- zrozumienie wpływu wyznawanych wartości zawodowych na decyzje zawodowe.
Cel szczegółowy, uczeń:
- określa własne wartości zawodowe,
- rozumie koncepcję Edgara Scheina dot. kotwic kariery,
- analizuje własne motywatory w kontekście wyznawanych wartości,
- gromadzi informacje przydatne w czasie tworzenia indywidualnego planu działania.
Metody pracy:
- bank pomysłów,
- dyskusja kierowana,
- autorefleksja.
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart,
- mazaki,
- Lista wartości zawodowych (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- Kotwice kariery E. Scheina (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej