Zwiększanie świadomości własnego systemu wartości. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla liceów ogólnokształcących i techników uczeń: określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego
Cel główny:
- zrozumienie znaczenia systemu wartości w życiu zawodowym.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zna rolę systemu wartości w życiu osobistym i zawodowym,
- rozwija umiejętność określania priorytetów związanych z wyznaczaniem celów zawodowych,
- zwiększa świadomość własnego systemu wartości w odniesieniu do pracy,
- identyfikuje obszary zawodowe odpowiadające wyznawanym wartościom i potrzebom.
Metody pracy:
- mini-wykład,
- praca indywidualna,
- praca grupowa,
- metafora,
- burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
- metafory życia zapisane na arkuszu flipchart (załącznik nr 1),
- arkusze do ćwiczenia Mój idealny zawód (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia),
- arkusze do ćwiczenia dodatkowego Co jest dla mnie ważne w pracy (załącznik nr 3 – dla każdego ucznia),
- przyrządy do pisania,
- flipchart.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej