Pasje i zainteresowania. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów branżowej szkoły I stopnia, uczeń analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej (załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego).
Cel główny: rozpoznaje własne zainteresowania i dostrzega zależność między pasją a wykonywaną pracą.
Cele szczegółowe, uczeń:
- określa swoje pasje,
- dokonuje autorefleksji nad wpływem zainteresowań na wybór pracy zawodowej.
Metody pracy:
- miniwykład,
- praca z obrazem.
Środki dydaktyczne:
- komputer, dostęp do Internetu,
- aplikacja Canva.
Przewidywany czas realizacji: 45 minut.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 65
Dostępny w wersji elektronicznej