Scenariusz zajęć Klasy IV–VI
Cele główne: wymienianie różnych grup zawodów, podawanie przykładów zawodów dla tych grup, opisywanie
różnych dróg dojścia do nich oraz podstawowej specyfiki pracy w zawodach.
Cele szczeg
ół
owe:
Ucze
ń
:
• poznaje różne zawody,
• podaje przykładowe miejsca pracy w tych zawodach,
• opisuje specyfikę pracy w tych zawodach i różne ścieżki kształcenia zawodów.
Metody pracy:
• rozmowa kierowana,
• praca w grupach,
• wirujące plakaty.
Ś
rodki dydaktyczne:
• małe kartki w kolorach: białym, czerwonym, czarnym, zielonym, żółtym i niebieskim (po jednej sztuce
w każdym kolorze),
• klej,
• papier flipchart (po 1 sztuce dla każdej z 6 grup),
• markery.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wymienia różne grupy zawodów i podaje przykłady zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup, opisuje różne ścieżki ich uzyskiwania oraz podstawową specyfikę pracy w zawodach; załącznik nr 2 z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).