Poznawanie własnych zasobów. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Autor: Judyta Oryńska

Dodano: 21 czerwca 2023

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas szkół ponadpodstawowych: 2. Świat zawodów i rynek pracy, 2.4: uczeń: konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy; załącznik nr 4, nr 5 i nr 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

Cele główne:

  • wyposażenie ucznia w wiedzę dotyczącą własnych predyspozycji osobowościowych i ograniczeń zdrowotnych,
  • uświadomienie uczniowi związku istniejącego pomiędzy predyspozycjami a możliwą ścieżką kariery zawodowej.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • zna specyfikę zawodów oraz ograniczenia wynikające ze stanu zdrowia stanowiące przeciwskazanie do ich wykonania,
  • potrafi scharakteryzować grupy zawodów właściwe dla posiadanych predyspozycji,
  • wskazuje swoje mocne i słabe strony w kontekście planowanych form wykonywania pracy zawodowej.

Metody pracy:

  • indywidualna,
  • dyskusja,
  • burza mózgów.

Środki dydaktyczne:

  • Moje plany i sukcesy (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia),
  • Tabela – SWOT (załącznik nr 2 – po jednym dla każdego ucznia),
  • długopisy,
  • tablica, kreda.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowa

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej