- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
8. Kto pierwszy podsumuje… Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Cel główny: opisywanie własnych zainteresowań, wartości, cech charakteru i oczekiwań względem przyszłej pracy.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi opisać własne zainteresowania,
- potrafi opisać elementy hierarchii wartości u siebie i innych,
- potrafi określić preferencje względem przyszłej pracy,
- potrafi opisać cechy charakteru.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- gra,
- prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
- projektor i komputer z dostępem do Internetu,
- dostęp do strony internetowej z minutnikiem np.: zegaronline.pl,
- pionki do gry lub inny mały przedmiot (dla każdego ucznia),
- Zasady gry – załącznik nr 1 (dla każdego ucznia),
- Karta odpowiedzi – załącznik 2 – dla każdego ucznia),
- Karta zadań (załącznik nr 3 – dla każdego ucznia),
- Karta plansza (załącznik nr 4 – dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, oceny innych osób oraz innych źródeł, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Lipiec 2022 - Nr 35