- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
4. Jak się uczę? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Cel główny: przygotowanie uczniów do wskazywania różnych sposobów zdobywania wiedzy korzystając
ze znanych im przykładów.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- podaje przykładowe źródła wiedzy,
- opisuje swój styl uczenia się.
Metody pracy:
- praca w grupach
- praca w parach,
- bank pomysłów,
- plakat,
- rysunek,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart,
- W jaki sposób zdobywam wiedzę? (załącznik nr 1 – schemat do przygotowania plakatu przez nauczyciela),
- dwa arkusze papieru flipchart,
- kartki A4 – jedna dla każdego ucznia,
- kredki – kilka kompletów (np. jeden na czterech uczniów),
- karteczki samoprzylepne – dwie dla każdego ucznia,
- pisaki.
Przewidywany czas: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wskazuje różne sposoby zdobywania wiedzy, korzystając ze znanych mu sposobów, oraz omawia swój indywidualny sposób nauki załącznik nr 2 do rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Kwiecień 2022 - Nr 32