• WSZYSTKIE
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

4. Jak się uczę? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Autor: Katarzyna Druczak

Dodano: 12 marca 2022

Cel główny: przygotowanie uczniów do wskazywania różnych sposobów zdobywania wiedzy korzystając
ze znanych im przykładów.
Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • podaje przykładowe źródła wiedzy,
  • opisuje swój styl uczenia się.

Metody pracy:

  • praca w grupach
  • praca w parach,
  • bank pomysłów,
  • plakat,
  • rysunek,
  • dyskusja.

Środki dydaktyczne:

  • tablica/flipchart,
  • W jaki sposób zdobywam wiedzę? (załącznik nr 1 – schemat do przygotowania plakatu przez nauczyciela),
  • dwa arkusze papieru flipchart,
  • kartki A4 – jedna dla każdego ucznia,
  • kredki – kilka kompletów (np. jeden na czterech uczniów),
  • karteczki samoprzylepne – dwie dla każdego ucznia,
  • pisaki.

Przewidywany czas: 45 min.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wskazuje różne sposoby zdobywania wiedzy, korzystając ze znanych mu sposobów, oraz omawia swój indywidualny sposób nauki załącznik nr 2 do rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy IV-VI

Aktualnie przeglądasz

Kwiecień 2022 - Nr 32
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 32