Scenariusz jest przeznaczony do pracy w grupie oraz indywidualnej, skupiając się na realizacji treści z zakresu doradztwa zawodowego i rozwoju osobistego dla młodzieży w wieku 17-19 lat. Uczeń: określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową.
Cel główny: zrozumienie roli motywacji w życiu człowieka i jej wpływu na podejmowanie decyzji dotyczących kariery zawodowej.
Cele szczegółowe
,
u
czeń:
- definiuje pojęcie motywacji,
- identyfikuje czynniki motywujące do podejmowania określonych działań,
- rozpoznaje przyczyny braku motywacji,
- rozróżnia motywację wewnętrzną od zewnętrznej,
- efektywnie współpracuje w grupie.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- dyskusja w grupach,
- praca indywidualna – autorefleksja.
Środki dydaktyczne:
- Cel do osiągnięcia (załącznik nr 1 – jeden dla grupy)
- Wpływ otoczenia na motywację (załącznik nr 2 – jeden dla grupy)
- Marzenia do spełnienia (załącznik nr 3 – jeden dla każdego ucznia)
- flipchart/tablica
- arkusze papieru w formacie A3
- markery
Przewidywany czas realizacji: 45 min.