O skutecznych i nieskutecznych sposobach motywowania do nauki

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 13 lipca 2023
O skutecznych i nieskutecznych sposobach motywowania do nauki

Motywowanie uczniów do zdobywania wiedzy i do pracy nad samodoskonaleniem jest niezwykle ważnym elementem procesu edukacyjnego. To także wymagające zadanie, ponieważ każdy uczeń jest jednostką o unikalnych potrzebach, zainteresowaniach i potencjale. Motywacja ucznia wzrasta, gdy czuje, że jego wysiłki owocują wymiernymi rezultatami. Dydaktykowi uzyskanie oczekiwanych efektów działań, mających na celu zmobilizowanie uczniów do uczenia się, daje niezwykłą satysfakcję zawodową. Dlatego dobre poznanie skutecznych i nieskutecznych sposobów motywowania uczniów pomoże nauczycielom stworzyć bardziej efektywne i stymulujące środowisko uczenia się. Które zatem sposoby oddziaływania skutecznie podnoszą motywację ucznia do nauki? Czy istnieją metody, których powinno się unikać, ponieważ potwierdzono, że są nieefektywne?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym motywacja wewnętrzna różni się od motywacji zewnętrznej?
  • Dlaczego kreatywne projekty edukacyjne mogą być skutecznym sposobem motywowania uczniów?
  • Jak technologia i multimedia mogą być wykorzystane do motywowania uczniów do nauki?
  • W jaki sposób realne lekcje i wizyty w miejscach pracy mogą wpływać na motywację uczniów?
  • Które metody działania nie wpływają na uczniów motywująco i dlaczego powinno się ich unikać?
  • Jak krytyka i kara mogą wpływać na motywację uczniów?
  • Jakie są korzyści z dobrego motywowania uczniów do nauki i rozwoju?

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej