Gdy zmienia się kierunek — jak zachować spokój przy wyborze szkoły i zawodu
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego oraz analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz jest propozycją kontynuacji lekcji pt. „Zmiana jako naturalny proces – emocje i współczesny kontekst krętej ścieżki kariery” autorstwa Agnieszki Grajczak.
Cel główny:
- uczeń planuje ścieżkę kariery, uwzględniając w swoich planach konieczność stawiania czoła zmianom.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie, że stres w trakcie zmiany jest naturalny,
- rozpoznaje, że strach i ekscytacja mogą występować jednocześnie,
- zna sposoby wspierania siebie w procesie zmiany,
- potrafi zaplanować pierwszy krok,
- potrafi zadeklarować działanie.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- praca indywidualna,
- karta pracy,
- projekcja filmu.
Środki dydaktyczne:
- kartki A4, długopisy,
- tablica, marker,
- komputer, rzutnik,
- film pt. „Neurony w akcji” [1],
- „Mój pierwszy krok” (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 75



/WiedzaiPraktyka
/wip