Snowball Method. Jak podejmować dobre decyzje edukacyjne i zawodowe?
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego oraz analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Cel główny:
- uświadomienie uczniom, jakie czynniki wpływają na podejmowanie decyzji edukacyjnych i zawodowych oraz wyłonienie najważniejszych kryteriów wyboru dalszej ścieżki.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozpoznaje możliwości dalszej edukacji i pracy po ukończeniu swojego typu szkoły,
- identyfikuje czynniki, które wpływają na podejmowanie decyzji edukacyjnych i zawodowych,
- potrafi wybrać i uzasadnić własne kryteria decyzyjne,
- współpracuje w parze i grupie przy selekcjonowaniu najważniejszych kryteriów,
- uczestniczy w procesie wspólnego wypracowywania kryteriów wyboru ścieżki edukacyjno-zawodowej,
- potrafi porównać różne perspektywy i wyciągać wnioski.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- praca w grupach,
- metoda kuli śnieżnej Snowball Method,
- miniwykład z dyskusją moderowana,
- prezentacja.
Środki dydaktyczne:
- kartki i długopisy,
- tablica lub flipchart.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 76

Dostępny w wersji elektronicznej


/WiedzaiPraktyka
/wip