• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Szukamy źródeł wiedzy. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 25 października 2024


Cel główny:

  • rozwijanie umiejętności w zakresie identyfikacji i korzystania z różnych źródeł wiedzy.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • identyfikuje osoby i instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej,
  • wyjaśnia, w jakich sytuacjach korzystać z pomocy zidentyfikowanych osób i instytucji,
  • rozpoznaje wiarygodne źródła informacji edukacyjno-zawodowych,
  • planuje, jak efektywnie korzystać z dostępnych źródeł wiedzy.

Metody pracy:

  • wykład informacyjny z użyciem rekwizytów,
  • praca w grupach,
  • mapa myśli,
  • studium przypadku.

Środki dydaktyczne:

  • duże arkusze papieru i markery – dla każdej grupy,
  • tablica lub flipchart i przybory do pisania,
  • kartki A3 i piaski – dla każdego ucznia,
  • kartki A4 i przybory do pisania – dla każdej grupy,
  • Dokąd po pomoc? – studium przypadku (załącznik nr 1),
  • 6 rekwizytów symbolizujących źródła wiedzy, np. lupa – symbolizująca doradcę zawodowego i pedagoga szkolnego; notes z ołówkiem – symbolizujący poradnię psychologiczno-pedagogiczną; teczka – symbolizująca powiatowy urząd pracy; zdjęcie rodzinne – symbolizujące rodziców; tablet lub smartfon (atrapa lub ilustracja) – symbolizujący zasoby internetowe; identyfikator – symbolizujący targi edukacyjne i zawodowe.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Listopad 2024 - Nr 63
DQ