Zmiana jako naturalny proces – emocje i współczesny kontekst krętej ścieżki kariery
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego oraz analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć dla uczniów szkół podstawowych
Cel główny:
- uczeń planuje ścieżkę kariery, uwzględniając w swoich planach konieczność stawiania czoła zmianom.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie, że zmiana edukacyjna lub zawodowa jest naturalną częścią życia,
- zna etapy przechodzenia przez zmianę (krzywa zmiany Fischera),
- rozumie, jak współczesny świat (VUCA/BANI) wpływa na kształtowanie się ścieżek kariery,
- potrafi analizować własne doświadczenie zmiany i nazwać emocje,
- widzi, że istnieją realne, dostępne możliwości przebranżowienia i dokształcania.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- analiza przypadku (case study).
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart,
- markery,
- kartki A4, długopisy.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 75

Dostępny w wersji elektronicznej





/WiedzaiPraktyka
/wip