• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Jaka jest moja inteligencja? Teoria inteligencji wielorakiej. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 25 października 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) oraz dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • rozwijanie umiejętności w zakresie rozpoznawania własnych zasobów oraz dokonywania syntezy przydatnych informacji o sobie w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • wyjaśnia pojęcie inteligencji wielorakiej,
  • identyfikuje różne typy inteligencji według teorii Howarda Gardnera,
  • rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe),
  • dokonuje autoanalizy w kontekście różnych typów inteligencji,
  • planuje, jak wykorzystać wiedzę o własnych typach inteligencji w kontekście przyszłej edukacji i kariery.

Metody pracy:

  • wykład informacyjny,
  • praca indywidualna,
  • dyskusja,
  • praca w grupach.

Środki dydaktyczne:

  • Test inteligencji wielorakiej [1],
  • kartki A5 i długopis – dla każdego ucznia,
  • kartki A3 i przybory do pisania – dla każdej z 8 grup,
  • Jaka to jest inteligencja wieloraka? (załącznik nr 1).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Listopad 2024 - Nr 63
DQ