- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
Jaka jest moja inteligencja? Teoria inteligencji wielorakiej. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) oraz dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności w zakresie rozpoznawania własnych zasobów oraz dokonywania syntezy przydatnych informacji o sobie w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wyjaśnia pojęcie inteligencji wielorakiej,
- identyfikuje różne typy inteligencji według teorii Howarda Gardnera,
- rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe),
- dokonuje autoanalizy w kontekście różnych typów inteligencji,
- planuje, jak wykorzystać wiedzę o własnych typach inteligencji w kontekście przyszłej edukacji i kariery.
Metody pracy:
- wykład informacyjny,
- praca indywidualna,
- dyskusja,
- praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
- Test inteligencji wielorakiej [1],
- kartki A5 i długopis – dla każdego ucznia,
- kartki A3 i przybory do pisania – dla każdej z 8 grup,
- Jaka to jest inteligencja wieloraka? (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Listopad 2024 - Nr 63