- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
W jakiej formie i w jakim celu uczą się dorośli? Scenariusz zajęć dla klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń określa znaczenie uczenia się przez całe życie; wyjaśnia zjawiska i trendy zachodzące na współczesnym rynku pracy, z uwzględnieniem regionalnego i lokalnego rynku pracy; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie świadomości znaczenia uczenia się przez całe życie oraz zrozumienie form i celów edukacji dorosłych w kontekście wymogów współczesnego rynku pracy.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- określa znaczenie uczenia się przez całe życie,
- identyfikuje różne formy uczenia się dorosłych,
- analizuje cele edukacji dorosłych w kontekście rozwoju zawodowego,
- rozumie wpływ ciągłego uczenia się na adaptację do zmian na rynku pracy.
Metody pracy:
- miniwykład,
- metoda „5×WHY”,
- praca indywidualna na tle grupy,
- praca w grupach,
- analiza przypadków.
Środki dydaktyczne:
- tablica lub flipchart i markery,
- kartki i przybory do pisania – dla każdej grupy,
- kartka i długopis – dla każdego ucznia,
- Opis przypadków do analizy (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Listopad 2024 - Nr 63