• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

W jakiej formie i w jakim celu uczą się dorośli? Scenariusz zajęć dla klas VII–VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 25 października 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń określa znaczenie uczenia się przez całe życie; wyjaśnia zjawiska i trendy zachodzące na współczesnym rynku pracy, z uwzględnieniem regionalnego i lokalnego rynku pracy; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • rozwijanie świadomości znaczenia uczenia się przez całe życie oraz zrozumienie form i celów edukacji dorosłych w kontekście wymogów współczesnego rynku pracy.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • określa znaczenie uczenia się przez całe życie,
  • identyfikuje różne formy uczenia się dorosłych,
  • analizuje cele edukacji dorosłych w kontekście rozwoju zawodowego,
  • rozumie wpływ ciągłego uczenia się na adaptację do zmian na rynku pracy.

Metody pracy:

  • miniwykład,
  • metoda „5×WHY”,
  • praca indywidualna na tle grupy,
  • praca w grupach,
  • analiza przypadków.

Środki dydaktyczne:

  • tablica lub flipchart i markery,
  • kartki i przybory do pisania – dla każdej grupy,
  • kartka i długopis – dla każdego ucznia,
  • Opis przypadków do analizy (załącznik nr 1).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Listopad 2024 - Nr 63
DQ