• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

4. Czym jest i dlaczego warto pielęgnować growth mindset? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 21 września 2023

Scenariusz jest przeznaczony do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

Cele główne:

  • zapoznanie uczniów z ideą growth mindset – nastawienie na rozwój,
  • zachęcenie uczniów do wykorzystywania koncepcji growth mindset w życiu codziennym i nauce.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • rozumie różnicę pomiędzy growth mindset (nastawieniem na rozwój) a fixed mindset (nastawieniem na stałość),
  • rozmyśla nad dotychczasowym podejściem do nauki, wyzwań, porażek i sukcesów,
  • kształtuje umiejętność traktowania błędów i porażek w myśl koncepcji growth mindset,
  • zyskuje większą motywację i pewność siebie.

Metody pracy:

  • miniwykład,
  • pytania otwarte,
  • dyskusja moderowana,
  • praca grupowa.

Środki dydaktyczne:

  • tablica, pisaki,
  • projektor wraz z laptopem z dostępem do tematycznych materiałów wideo,
  • film pt. Nastawienie na wzrastanie – Growth Mindset7 autorstwa Przeciętnego Człowieka,
  • flamastry, nożyczki, taśma klejąca oraz sztywne kartki A3 (np. z bloku technicznego) – dla każdej grupy,
  • Growth mindset czy fixed mindset? (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Październik 2023 - Nr 50
50