- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
4. Czym jest i dlaczego warto pielęgnować growth mindset? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz jest przeznaczony do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cele główne:
- zapoznanie uczniów z ideą growth mindset – nastawienie na rozwój,
- zachęcenie uczniów do wykorzystywania koncepcji growth mindset w życiu codziennym i nauce.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozumie różnicę pomiędzy growth mindset (nastawieniem na rozwój) a fixed mindset (nastawieniem na stałość),
- rozmyśla nad dotychczasowym podejściem do nauki, wyzwań, porażek i sukcesów,
- kształtuje umiejętność traktowania błędów i porażek w myśl koncepcji growth mindset,
- zyskuje większą motywację i pewność siebie.
Metody pracy:
- miniwykład,
- pytania otwarte,
- dyskusja moderowana,
- praca grupowa.
Środki dydaktyczne:
- tablica, pisaki,
- projektor wraz z laptopem z dostępem do tematycznych materiałów wideo,
- film pt. Nastawienie na wzrastanie – Growth Mindset7 autorstwa Przeciętnego Człowieka,
- flamastry, nożyczki, taśma klejąca oraz sztywne kartki A3 (np. z bloku technicznego) – dla każdej grupy,
- Growth mindset czy fixed mindset? (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Październik 2023 - Nr 50