Rozwiązywanie konfliktów – odwrócona lekcja. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych, uczeń: określa obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- poznanie strategii rozwiązywania konfliktów i możliwości ich zastosowania w praktyce.
Cele szczegółowe:
- nauka samodzielnej pracy ze źródłami wiedzy (odwrócona lekcja),
- rozwijanie umiejętności współpracy i komunikacji w grupie,
- zastosowanie poznanych strategii rozwiązywania konfliktów w praktyce.
Metody pracy:
- odwrócona lekcja,
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- materiały przygotowane przez nauczyciela dla ucznia: film edukacyjny, artykuł, prezentacja [1],
- „Pytania do quizu” (załącznik nr 1 ),
- „Analiza sytuacji” (załącznik nr 2) – dla każdej pary,
- „Ja i konflikt” (załącznik nr 3) – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 65
Dostępny w wersji elektronicznej