Kompetencje przyszłości: które posiadam, a które warto nabyć? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń porównuje własne zasoby i preferencje z wymaganiami rynku pracy i oczekiwaniami pracodawców; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń porównuje własne zasoby i preferencje z wymaganiami rynku pracy i oczekiwaniami pracodawców.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- odkrywa swoje talenty,
- odkrywa, buduje i nazywa swoje mocne strony,
- poznaje definicję kompetencji,
- poszerza mapę wiedzy o własnych kompetencjach,
- tworzy własną mapę kompetencji i porównuje ją z kompetencjami przyszłości.
Metody pracy:
- praca grupowa,
- praca indywidualna,
- burza mózgów,
- mapa wiedzy,
- dyskusja,
- miniwykład.
Środki dydaktyczne:
- flipchart i pisaki,
- kartki,
- dostęp do Internetu,
- monitor (tablica multimedialna) lub ekran i rzutnik,
- „Moje mocne strony, moja mapa” (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 64
Dostępny w wersji elektronicznej