Słuchaj czterema uszami. Odkryj siebie. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności autoanalizy opartej na doświadczeniu koncepcji komunikacyjnej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozwija kompetencje komunikacyjne poprzez zrozumienie i praktyczne zastosowanie modelu komunikacyjnego Schulza von Thuna,
- potrafi zastosować model komunikacyjny Schulza von Thuna w celu analizy i interpretacji komunikatów w kontekście planowania własnej ścieżki edukacyjno-zawodowej, identyfikując kluczowe informacje pomocne w określaniu swoich zainteresowań i kompetencji.
Metody pracy:
- miniwykład,
- burza mózgów,
- metoda praktycznego działania,
- metoda sytuacyjna.
Środki dydaktyczne:
- „Czworo uszu wg F. Schultza von Thuna” – plakaty [1],
- kartka i pisaki – dla każdej grupy,
- „Usłysz” (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 64
Dostępny w wersji elektronicznej