Ja w oczach innych i swoich. Czy to ten sam obraz? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- dokonuje autoanalizy, syntetyzuje własną samoocenę i ocenę innych osób.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wyjaśnia, czym jest samoocena i wskazuje jej elementy,
- uzasadnia, jakie znaczenie ma wiedza o sobie w planowaniu kariery edukacyjno-zawodowej,
- wskazuje swoje zasoby,
- dokonuje refleksji nad postrzeganiem siebie,
- przyjmuje informację zwrotną na swój temat.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- dyskusja,
- praca z metaforą.
Środki dydaktyczne:
- papier toaletowy,
- małe karteczki,
- „Pytania” (załącznik nr 1),
- „Przypowieść o frezji” (załącznik nr 2),
- „Lista cech osobowości” (załącznik nr 3),
- koperty w liczbie odpowiadającej liczbie uczniów,
- piłka.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 64
Dostępny w wersji elektronicznej