Ja w oczach innych i swoich. Czy to ten sam obraz? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII

Anna Jasińska

Autor: Anna Jasińska

Dodano: 31 stycznia 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • dokonuje autoanalizy, syntetyzuje własną samoocenę i ocenę innych osób.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • wyjaśnia, czym jest samoocena i wskazuje jej elementy,
  • uzasadnia, jakie znaczenie ma wiedza o sobie w planowaniu kariery edukacyjno-zawodowej,
  • wskazuje swoje zasoby,
  • dokonuje refleksji nad postrzeganiem siebie,
  • przyjmuje informację zwrotną na swój temat.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • dyskusja,
  • praca z metaforą.

Środki dydaktyczne:

  • papier toaletowy,
  • małe karteczki,
  • „Pytania” (załącznik nr 1),
  • „Przypowieść o frezji” (załącznik nr 2),
  • „Lista cech osobowości” (załącznik nr 3),
  • koperty w liczbie odpowiadającej liczbie uczniów,
  • piłka.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 75% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 64

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 64
Dostępny w wersji elektronicznej