Co, jeśli nie studia...? – o alternatywnych formach rozwijania swojej kariery po szkole ponadpodstawowej
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń określa znaczenie i wskazuje możliwości realizacji różnych form aktywizacji zawodowej oraz korzysta ze źródeł informacji dotyczących dalszego kształcenia formalnego, pozaformalnego i nieformalnego; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uświadomienie uczniom alternatywnych do studiowania możliwości rozwoju po szkole ponadpodstawowej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- poszerza wiedzę na temat możliwości edukacyjnych i zawodowych po szkole ponadpodstawowej,
- określa korzyści płynące z poszczególnych opcji rozwoju ścieżki kariery.
Metody pracy:
- dyskusja moderowana,
- praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart,
- kreda/pisaki,
- „Karta pracy – analiza opcji” (załącznik nr 1) – dla każdej grupy,
- „Karta postaci” (załącznik nr 2) – przecięty na pół, dla każdego ucznia,
- „Charakterystyka postaci” (załącznik nr 3) – charakterystyka jednej postaci dla każdego ucznia,
- opcjonalnie: różne kolorowe gazety i ulotki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nr 69: Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej

Dostępny w wersji elektronicznej