- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Każdy uczy się inaczej – o różnych sposobach uczenia się. Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III: uczeń wskazuje treści, których lubi się uczyć, oraz wymienia różne źródła wiedzy i podejmuje próby korzystania z nich; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny: uczeń wymienia różne źródła wiedzy i sposoby uczenia się oraz podejmuje próby korzystania z nich.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozpoznaje, czego lubi się uczyć i co sprawia mu przyjemność w zdobywaniu wiedzy,
- potrafi wskazać jeden lub kilka sposobów przyswajania informacji, który jest dla niego łatwy i skuteczny (np. przez ruch, słuchanie, oglądanie, działanie),
- porównuje swoje preferencje z preferencjami kolegów i koleżanek z klasy,
- dostrzega, że różnorodność stylów uczenia się jest naturalna i wartościowa,
- rozwija samoświadomość i buduje pozytywny obraz siebie jako ucznia,
- podejmuje próbę świadomego korzystania z wybranych źródeł wiedzy (książki, rozmowy, ruch, doświadczenia),
- aktywnie uczestniczy w zajęciach, wyraża swoje zdanie, argumentuje swoje wybory.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- rozmowa kierowana.
Środki dydaktyczne:
- tablica lub flipchart, mazaki,
- opowiadanie,
- Plecak odkrywcy (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy I-IIIAktualnie przeglądasz
Lipiec 2025 - Nr 71
