• WSZYSTKIE
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021

Każdy uczy się inaczej – o różnych sposobach uczenia się. Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III

Autor: Monika Kreft

Dodano: 26 czerwca 2025

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III: uczeń wskazuje treści, których lubi się uczyć, oraz wymienia różne źródła wiedzy i podejmuje próby korzystania z nich; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny: uczeń wymienia różne źródła wiedzy i sposoby uczenia się oraz podejmuje próby korzystania z nich.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • rozpoznaje, czego lubi się uczyć i co sprawia mu przyjemność w zdobywaniu wiedzy,
  • potrafi wskazać jeden lub kilka sposobów przyswajania informacji, który jest dla niego łatwy i skuteczny (np. przez ruch, słuchanie, oglądanie, działanie),
  • porównuje swoje preferencje z preferencjami kolegów i koleżanek z klasy,
  • dostrzega, że różnorodność stylów uczenia się jest naturalna i wartościowa,
  • rozwija samoświadomość i buduje pozytywny obraz siebie jako ucznia,
  • podejmuje próbę świadomego korzystania z wybranych źródeł wiedzy (książki, rozmowy, ruch, doświadczenia),
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach, wyraża swoje zdanie, argumentuje swoje wybory.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca w parach,
  • rozmowa kierowana.

Środki dydaktyczne:

  • tablica lub flipchart, mazaki,
  • opowiadanie,
  • Plecak odkrywcy (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Autor: Monika Kreft

Pedagog, andragog, doradca zawodowy i coach. Pasjonatka kreatywnej edukacji i rozwoju osobistego. Projektantka narzędzi, które ułatwiają współpracę specjalistów z młodzieżą, odkrywają potencjał, wzmacniają poczucie własnej wartości i wspierają wybory edukacyjno-zawodowe. Współautorka kart Pasjans (CSiPZ Anna Płoska). Założycielka Monika Kreft - Wspieranie w zmianie oraz Narzędziownika Ekspertów.
Słowa kluczowe:
klasy I-III

Aktualnie przeglądasz

Lipiec 2025 - Nr 71
71